You are currently viewing Konfirmand i 2021?

Konfirmand i 2021?

Kender du én, der skal konfirmereres i 2021, og som kunne tænke sig at blive konfirmeret i Norddjurslands Valgmenighed? Så er det nu, du skal læse med og bringe budskabet videre!

HVAD ER DET NU FOR NOGET?
Som konfirmand hos os får du mulighed for at være konfirmand på et mindre hold (typisk 6-10 konfirmander), der i fællesskab med vores præst Signe, kommer igennem den kristne livsvisdom på en kreativ måde, der tager udgangspunkt i hver enkelt konfirmand. Vi læner os op ad den grundtvigske indsigt, der understreger, at lysten skal drive værket. Derfor er det en forudsætning, at vi hygger os, når vi er sammen, og Signe sætter en dyd i at tilpasse dagens læring til konfirmandernes “dagsform”. Det er, efter vores opfattelse, den bedste måde at videreformidle det kristne budskab om fællesskab og samhørighed. Undervejs i forløbet vil der være to heldagsudflugter for konfirmanderne, ligesom vi håber på at kunne arrangere en teatertur for konfirmanderne og deres familier.

HVOR OG HVORNÅR?
Vi afholder konfirmation palmesøndag, d. 28. marts 2021 kl. 10.30 i enten Vivild eller Vejlby kirke. Valg af kirke aftales med konfirmandfamilierne. Vi påbegynder den ugentlige konfirmandundervisning torsdag d. 17. september 2020 kl. 12.30-14.00 på Søndermarksvej 43 i Vivild, og afholder informationsmøde for søskende, forældre og bedsteforældre i forlængelse af høstgudstjenesten søndag d. 20. september 2020. På dette møde vil undervisningsplanen for det samlede forløbet udfoldes.

HVAD FORUDSÆTTER DET?
Konfirmation i Norddjurslands Valgmenighed forudsætter medlemsskab af valgmenigheden, der kort sagt er en friere del af Folkekirken. Er I endnu ikke medlemmer, er I velkomne til at kontakte Signe for at høre nærmere. Det kan I gøre på tlf. 23679413 eller på mail til mail@norddjurslands-valgmenighed.dk. I kan også læse mere på hjemmesiden: https://norddjurslands-valgmenighed.dk. ER I ALLEREDE MEDLEMMER foregår tilmeldingen ved at sende Signe en mail med navn, adresse og fødselsdag på konfirmanden samt telefonnumre og mailadresser på forældre (og konfirmanden, hvis denne har mobil). Husk at vi skal bruge BÅDE telefonnumre og mail som kontakt til forældrene.

ER DER ANDET, VI SKAL VIDE?
Ikke for nu. Signe sender jer en bekræftelse ved tilmelding, og så modtager I et opstartsbrev pr. mail i løbet af august. Derudover er der blot at sige, at vi glæder os enormt meget til at møde næste års konfirmander – så spred endelig budskabet