You are currently viewing Ny hjælpepræst i valgmenigheden

Ny hjælpepræst i valgmenigheden

I valgmenigheden ved man, hvem ens præst er – det er vi glade for! Både vores menighed, og vores præst, Signe Helbo, holder af det tætte bånd. Alligevel er vi afhængige af at have et par kyndige præster i baghånden, når Signe skal holde velfortjent ferie. Det er det blevet tid til i næste uge.

Signe går på ferie søndag d. 11. oktober, og er tilbage på kontoret tirsdag d. 20. oktober. Da vores kære hjælpepræst Torben Scherff desværre er sygemeldt, har bestyrelsen indgået aftale med pastor emeritus Ole Juul, om at han efter aftale fungerer som afløser for Signe. Ole vil dække ind i Signes ferie, hvilket betyder, at han står til rådighed i tilfælde af dødsfald – ligesom han varetager gudstjenesten i Vejlby kirke søndag d. 18. oktober kl. 11.00. Vi opfordrer jer alle til at komme og byde ham velkommen!

Om samarbejdet skriver Ole:

“Da jeg for nogen tid siden blev spurgt, om jeg ville vikariere for Signe, svarede jeg straks ja. Dels er jeg glad for at komme til gudstjeneste i valgmenigheden, dels vil jeg også gerne fortsat kunne holde gudstjenester. Jeg var glad for at være præst for de to sogne, Ødum og Hadbjerg, hvor jeg var i næsten 35 år. Især var jeg glad for at holde gudstjeneste. Det får jeg nu fortsat mulighed for sammen med dygtige medarbejdere og en god og solid menighed i Norddjurslands Valgmenighed. Jeg bor sammen med Ulla, min kone, i Hadsten og ofte i vores sommerhus i Fjellerup. Jeg ser frem til mødet med jer!”

Signe har dermed nu to kyndige sparringspartnere i baghånden, hvilket glæder os alle. Vi ønsker Torben god bedring og beder til, at han snart kan komme tilbage i præstekjolen. Dertil byder vi Ole hjerteligt velkommen – og nå ja, så ønsker vi naturligvis også Signe god ferie…