ons
Grundlovsmøde
jun 5 kl. 14:00 – 18:30

Grundlovsdag, onsdag den 5. juni 2024, markeres traditionen tro med grundlovsmøde i valgmenigheden. Vi begynder med gudstjeneste ved Signe Helbo i Vivild kirke kl. 14.00, hvorefter vi i samlet trop går til grundovsmøde på plænen foran konfirmandstuen.

Her byder eftermiddagen på fællessang, live-musik, grillmad og grundlovstale. Denne holdes i år af Flemming Kloster Poulsen, der er præst og fortæller, og som for nylig er flyttet tilbage til Danmark efter syv år i London som præst ved Den Danske Kirke og social attache ved Den danske Ambassade. Før dette var han præst ved Sct. Mortens Kirke i Randers og før da i Gedsted-Fjelsø sogne i Himmerland. Gennem mange år har han optrådt som fortæller af litteratur og bibelhistorie i forsamlingshuse, på caféer, på TV og fortællescener i Danmark og i London. Han har skrevet en række bøger om tro, eksistens og fortælling, senest bogen Se op og elsk verden – fortællinger om liv, tab og tro.

Alle er velkomne ved vores grundlovsmøde – uagtet øvrig tilknytning til valgmenigheden. Vel mødt!

lør
Årsmøde i Foreningen af Grundtvigske Valg- og Frimenigheder, Odense Valgmenighed Odense Valgmenighedskirke
jun 8 kl. 9:00 – 21:30

Årsmøde i Foreningen af Grundtvigske Valg- og Frimenigheder i Odense Valgmenighed