Påsken i Valgmenigheden

Påskeferiehygge for alle i den friske luft
I torsdags testede konfirmanderne Signes bud på et helligdagsløb – fra Palmesøndag til Påskedag kan I alle få mulighed for at være med (frygt ej; det er et løb helt uden sved på panden!)
PRAKTISK:
– 6 poster er fordelt i Vivild. Kort over posterne finder I ved valgmenighedens tavle lige indenfor kirkegårdslågen.
– Både børn og voksne får noget (forskelligt) ud af det – gå helst sammen!
– HUSK papir og skriveredskab.
– Posterne er tilgængelige fra Palmesøndag til Påskedag (Signe forsøger at holde øje med, at posterne er intakte – giv gerne besked, hvis I opdager, at noget mangler).
– Når man er færdig, er der påskeslik til børnene i Brugsen (tak til Brugsen for at sponsorere!)
Skulle I have lyst til at komme i kirke i påsken, er vores gudstjenesteaktiviteter som følger:

Menighedskoret synger for os Palmesøndag i Vejlby kirke kl. 09.30.

Skærtorsdag skal vi igen i år på påskevandring fra Gjesing Kirke til Vivild kirke ad Markvangen, Sorvad Dyrehave og Åstien, ca. 4 km. Varighed ca. 2 timer med en pause i Sorvad Dyrehave undervejs. Man medbringer selv eventuel forplejning. Efter nogle timer i den friske luft, er vi klar til gudstjeneste i Vivild Kirke kl. 14.00.

Langfredag bryder vi den vante form og holder liturgisk gudstjeneste med fokus på eftertanke. Synes du også, at Langfredag er en mærkelig dag, kan du i læsekredsen den 23. april blive klogere på de ord, Jesus ytrer på korset, og måske der igennem blive klogere på, havd Langfredag – eller gode fredag, som den kaldes på engelsk – er for en størrelse.

Påskedag skal vi fejre dåb, så påskeglæden for alvor kan komme til sin ret. Det er i Vivild kirke kl. 11.00.

Vel mødt!